tirsdag den 3. oktober 2017

Eksamens bolg del3

Kort og opsummerende om hvordan jeg har arbejdet med mit didaktiskedilemma.

Min valgte udfordring drejer sig om de elever, hvor jeg er i tvivl om, hvoridt undervisningen er meningsfuld og relevant for lige netop deres værkstedserfaringer, samt dem der har en del fravær.

Med udgangspunkt i Kolbs læringscirkel og hans vægt på refleksion, har jeg valgt et teknologisk medie; Kahoot. Jeg har valgt et medie, som bliver et generelt værktøj til at måle elevernes viden indenfor et givent emne. Herunder også de elever, som jeg er i tvivl om og som i hverdagen går under radaren. Kahooten skal give mig indblik i det faglige niveau såvel som eleverne selv. Det er vigtigt for mig, at Kahooten danner grundlag for en formativevaluering og ikke en sumativevaluering.

Det er min intention, at give eleverne et indblik og en refleksion, der kan bringe deres læring videre og derefter styrke de områder, som Kahooten viser, at der mangler viden om.

Tanker til fortsat arbejde med Kahoot Der skal laves flere Kahoots om flere emner.
Jeg vil gerne lave en vejledning/manual til min kahoot, så eventuelle kolegaer kan få indsigt med mine oprindelige tanker og hensigt.
Man skal være meget påpasselig med at bruge min kahoot som grundlag for karaktergivning. Den må aldrig stå alene, den giver et lille indblik, hvad eleven ved inden for emner, det var muligt at lave et godt kahoot-spørgsmål til, og er derfor ikke nødvendigtvis fyldestgørende.

 Kritik: det er vigtigt at tænke sig grundigt om inden der implementeres nye tiltag i undervisningen. Der skal ikke nødvendigvis ændres på en velfungerende undervisning. Det er vigtigt at gøre sig klart hvile fordele og ulemper der eventuelt kan være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar